Oferta warsztatowa

SATYSFAKCJA Z BYCIA SOBĄ. Jak pomóc dzieciom w budowaniu zdrowego poczucia własnej wartości.

"Poczucie własnej wartości jest egzystencjalnym mechanizmem odpornościowym: dobrze rozwinięte predestynuje do szczęścia i uodparnia na zranienia, sprawia także, że nasze relacje z innymi są satysfakcjonujące, a życie lepsze”. 


J. Juul „Twoje kompetentne dziecko”

 W trakcie spotkania uczestnicy dowiedzą się czym jest poczucie własnej wartości i jakie ma ono znaczenie w radzeniu sobie z życiowymi wyzwaniami; poznają różnicę pomiędzy poczuciem własnej wartości a wiarą w siebie; dowiedzą się jakie znaczenie dla rozwoju zdrowego poczucia własnej wartości ma bezwarunkowa miłość rodzica, dowiedzą się co robić, by dzieci czuły, że są obdarzane taką właśnie miłością.

Kiedy? 20 luty, godz.: 9.00 (grupa I), 11.00 (grupa II)
Gdzie? Kampus Wielicki
Koszt: 0 zł



WSZYSTKIE DZIECI SĄ ZDOLNE. Jak rozpoznawać i wspierać naturalne talenty naszych dzieci.

„Dlatego rozwijanie talentów przychodzi dzieciom, podobnie jak dorosłym, tym łatwiej, im większą sprawia im to radość. Ale tej radości nie da się wywołać, nie można też nakazać jej odczuwania – dziecko może ją jedynie w sobie odnaleźć. To zaś jest możliwe tylko wtedy, gdy to, co robi, jest dla niego naprawdę ważne, kiedy ma to dla dziecka znaczenie” 

G. Huther, U. Hauser „Wszystkie dzieci są zdolne”

W trakcie spotkania uczestnicy dowiedzą się z jakimi zdolnościami dzieci przychodzą na świat i co mogą zrobić, by tych zdolności nie zaprzepaścić; dowiedzą się jak rodzą się talenty i co najbardziej sprzyja ich rozwojowi.


Kiedy? 5 marzec, godz.: 9.00 (grupa I), 11.00 (grupa II)
Gdzie? Kampus Wielicki
Koszt: 0 zł



CZY NAUKA MOŻE BYĆ PRZYJEMNA? Co zrobić by nie zabić w naszych dzieciach naturalnej ciekawości świata?

„Organizmy żywe, natura i jej struktury, zasady w ogóle, nasze współżycie oraz jak wszystko powstało i skąd się wzięliśmy – wszystko to jest fascynujące. Potrzeba naprawdę wielkich starań, by odzwyczaić dzieci od zadawania pytań na te tematy. One w zasadzie ciągle o to pytają (...) Potrzeba naprawdę dużo wysiłku, by je tego oduczyć.” 

M. Spitzer „Jak uczy się mózg”

W trakcie spotkania uczestnicy dowiedzą się w jaki sposób dziecko zdobywa wiedzę o otaczającym je świecie; poznają czynniki które wspierają dziecięcą ciekawość świata; dowiedzą się co niszczy naturalną motywację do uczenia się.

Kiedy? 19 marzec, godz.: 9.00 (grupa I), 11.00 (grupa II)
Gdzie? Kampus Wielicki
Koszt: 0 zł


DZIECIĘCA ZŁOŚĆ. Jak ją rozumieć i co robić kiedy się pojawia.

„(…) wściekłość i złość są reakcją wysoce społeczną , która powstaje w naszym mózgu na skutek tego, co się dzieje – albo nie dzieje się – w naszych relacjach z innymi. (…) Przeciętne dziecko, które dojrzewa w bezpiecznym i opiekuńczym środowisku, potrzebuje całego dzieciństwa, żeby na drodze eksperymentów nauczyć się integrować swoje agresywne uczucia, przejmować nad nimi kontrolę i nauczyć się je odróżniać od uczuć konstruktywnych.”

 J. Juul. "Agresja – nowe tabu”

W trakcie spotkania uczestnicy dowiedzą się dlaczego dzieci się złoszczą i bywają agresywne, oraz co mogą zrobić by pomóc im w radzeniu sobie z tymi uczuciami.

Kiedy? 16 kwiecień, godz.: 9.00 (grupa I), 11.00 (grupa II)
Gdzie? Kampus Wielicki
Koszt: 0 zł



CZY DZIECI POTRZEBUJĄ GRANIC? Jak i gdzie stawiać granice w relacjach z naszymi dziećmi.

„Człowiek niepotrafiący zadbać o własne granice, jest jak ogród bez ogrodzenia, z którego każdy może korzystać, kiedy tylko mu się podoba.”

J. Juul „NIE z miłości.”

„Granice to bardziej sposób opisania terytorium każdego człowieka niż jakieś zewnętrzne ograniczenia. Dzięki granicom ludzie wiedzą, gdzie kończy się dana osoba (w sensie fizycznym i psychologicznym) i zaczyna świat zewnętrzny, a w szczególności drugi człowiek. Oczywiście im bliższa relacja, tym częściej granice się ścierają i trzeba je uzgadniać.”

A. Stein „Dziecko z bliska.”

W trakcie spotkania uczestnicy dowiedzą się jakie znaczenie dla wspólnej relacji ma szacunek do dziecięcych granic; dowiedzą się jak budować osobisty autorytet w oparciu o umiejętność ustalania własnych, indywidulanych granic.

Kiedy? 30 kwiecień, godz.: 9.00 (grupa I), 11.00 (grupa II)
Gdzie? Kampus Wielicki
Koszt: 0 zł



SZTUKA MÓWIENIA NIE. Jak bez poczucia winy dbać o własne potrzeby w relacjach z naszymi dziećmi. 

„ Rodzice powinni mówić NIE z czystym sumieniem zawsze wtedy, gdy czują, że chcą to powiedzieć. Tylko w ten sposób pomogą dzieciom zbudować wystarczająco silną integralność, aby kiedyś same potrafiły – w swoim życiu – powiedzieć NIE, gdy trzeba będzie to zrobić.” 

J. Juul „NIE z miłości.”

W trakcie spotkania uczestnicy dowiedzą się dlaczego rodzice powinni dbać o własne potrzeby i co to da ich dzieciom; nauczą się rozpoznawać sytuacje w których warto powiedzieć NIE.

Kiedy? 14 maj, godz.: 9.00 (grupa I), 11.00 (grupa II)
Gdzie? Kampus Wielicki
Koszt: 0 zł



ZŁOŚĆ RODZICA. Jak ją wyrażać i jak sobie z nią radzić.

„Bycie rodzicem to ciężka praca. Byłoby z tym dość roboty, nawet gdybyśmy nie mieli innych 
zajęć. Tymczasem każdy rodzic dźwiga na sobie odpowiedzialność za wiele różnych spraw. Nic więc dziwnego, że kiedy każda z nich ciągnie w swoją stronę, czujemy się spięci i wybuchamy swoją złością”. 

Mc Kay, Fanning, Paleg,Landis „Kiedy twoja złość krzywdzi dziecko.”

W trakcie spotkania uczestnicy będą mieli szasnę bliżej przyjrzeć się sytuacjom w których się złoszczą oraz konsekwencjom jakie ta emocja niesie dla ich relacji z dziećmi. Dowiedzą się co można zrobić by to nie złość zarządzała nimi, ale by oni zarządzali swoją złością.

Kiedy? 4 czerwiec, godz.: 9.00 (grupa I), 11.00 (grupa II)
Gdzie? Kampus Wielicki
Koszt: 0 zł




W ŚWIECIE DZIECKA.  Jak budować relacje i wspierać rozwój dzieci poprzez wspólną zabawę.

„Zabawa to główne medium dziecięcej komunikacji. Zabronić dziecku zabawy to tak, jakby pozbawić dorosłego mowy i zdolności myślenia. Kontrolować każda chwilę zabawy to tak, jakby cenzurować każde słowo. Jeśli jednak dzieci mają się bawić same, będzie to tak, jakby spędzać dzień z innymi ludźmi, nie zamieniając z nimi ani słowa.” 

L. Cohen „Rodzicielstwo przez zabawę”

W trakcie spotkania uczestnicy dowiedzą się jakie jest znaczenie zabawy w rozwoju dziecka, jak rodzic może poprzez wspólną zabawę wspierać dziecko w radzeniu sobie z różnego rodzaju trudnościami, oraz jak wejść w świat dziecięcej zabawy tak, by być w niej wartościowym partnerem.

Kiedy? 18 czerwiec, godz.: 9.00 (grupa I), 11.00 (grupa II)
Gdzie? Kampus Wielicki
Koszt: 0 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz