poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Podaj dalej :)


Dobra Relacja  świętuje swoje urodziny. Za wszystkimi tekstami na tej stronie stoi pewna mądra kobieta, której wiedza i doświadczenie, i w ogóle sposób rozumienia relacji z dziećmi, są dla mnie bardzo pomocne. Często do niej zaglądam i jestem jej bardzo wdzięczna za to o czym i jak pisze. Z okazji wspomnianych urodzin organizuje ona akcję podaj dalej. Dołączam się do niej z nadzieją, że teksty które dla mnie były ważne, pomocne i inspirujące dla Was też takie się staną :)

I będzie ich cztery, choć miałam zdecydować się na trzy... :)

Pomiędzy warstwami lustra

Bardzo poruszający tekst. O matkach, które tracą swoje dzieci. Matkach Siłaczkach. Kiedy go czytałam, łzy lały się strumieniami... Nie potrafię ogarnąć ich cierpienia, choć tekst jest mi bardzo bliski... Może dlatego że jestem mamą?  A może dlatego, że zawodowo towarzyszę ludziom, dla których choroba, samotność i śmierć są czymś aż za bardzo realnym?

Noszenie a rozpieszczanie

Czyli o mądrości mysich mam :) Ten tekst jest o tyle dla mnie ważny, że to był pierwszy dotyczący korzyści z noszenia dzieci na który natknęłam się w internecie. Tekst który, powiem szczerze, zrobił mi w głowie lekką rewolucję i dziękuję Najwyższemu, że natknęłam się na niego niedługo po narodzinach mojego synka. Jako młoda mama czułam się strasznie niepewnie i próbowałam tą niepewność ogarnąć radami tzw. Zaklinaczki Dzieci - nie trzymać na rękach bez powodu, uczyć dziecko spania we własnym łóżeczku itp. Przez kilka pierwszych tygodni bardzo się starałam być taką mamą. Potem przeczytałam ten tekst i odetchnęłam z ulgą. To był pierwszy krok który zrobiłam w kierunku odzyskiwania równowagi i naturalności w byciu mamą. Jak to dobrze mieć świadomość, że dla mojego dziecka dobre jest to co przychodzi bardzo naturalnie i co dla mnie jest niesamowicie przyjemne :)

(Nie)prawdziwa dziewczyna

Tekst o szukaniu własnej drogi. O dojrzewaniu. O uczeniu się siebie. I o tym jak słabość przekuwa się w siłę. Tekst bardzo osobisty i bardzo mi bliski. 

(Nie)bunt dwulatka

"Moje dziecko się nie buntuje, moje dziecko szuka siebie". Te słowa brzmią w mojej głowie, choć Tymek ma dopiero 11 miesięcy. Nie wiem dlaczego, może chcę jakoś przygotować się na ten etap naszej wspólnej drogi?

Tekst który pomaga mi spojrzeć na moje dziecko bardziej uważnie, z nastawieniem na to żeby lepiej go poznać i zrozumieć. Mądry i bardzo wyczerpujący, jak zresztą wiele na Być Bliżej. Naprawdę warto tam zaglądać.


Życzę miłej lektury. I nie zapomnijcie podać dalej :)


2 komentarze:

  1. Bardzo Ci dziękuję za wyróżnienie :) Zastanawiam się tylko czy dobrze podlinkowalas tekst o noszeniu, bo chyba chodziło o ten tekst z mataja.pl? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O jej... wygląda na to, że wszystkie drogi prowadzą do Być Bliżej ;)

      Usuń